Ridning!

Hej!
Nu så ska jag snart om ungefär 40 min åka till ridningen. Det ska bli kul och spännande och se vad vi ska göra idag.
Som ni nog vet så kommer jag att lägga upp bilder och videos jag får se hur de blir.
Jag kan tyvärr inte lägga upp några bilder nu för jag sitter vid min pappas dator och vi har inga bilder där.
 
Skolan idag!
Idag i skolan så hade vi mt, so, idrott, lunch, music & matte.
Haha det bästa var ju på matten för vi hade en "genomgång" typ startupg (startuppgift) så satt jag och kollade på tavlan som alla andra också gör så hör jag vår mattelärare säga... Är du med här också Alicia....? Och jag bah tänket vafan jag sitter ju och är med på genomgånen så tror han typ att jag sitter och sover haha?!?! 
Aja skit i det.
 
Ridningen!
Okej här kommer jag att säga vad som är bra och dåligt med det gamla och nya stallet.
  • På det gamla stallet hade vi större hästar vilket som var jätte bra.
  • På det nya stallet har vi bara ponnysar DÅLIGT! Varför tycker jag att det är dåligt? Jo för att tänk när man blir stor kanske 170-172 cm meter lång?! Då så ska man sitta där på en liten ponny?! Ehh... nja jag vill komma någon stanns också.
  • På det gamla stallet typ på clear round (stavning) så fick man hoppa nästan upp till 1 m vilket jag tyckte var lite dåligt för jag tyckte att det gick för fort fram och i ridningen på lektioner hoppade vi typ 40-70 något sådant när man var 10-11 år gammal.
  • På det nya stallet så går vi i det tempot som jag tycker är lagom men det dåliga är att vi gör nästan samma saker varje lektion och vi hoppar bara typ 40-70 och 70-75 är det högsta jag har hoppat på det stallet men jag känner att jag vill komma vidare nu för jag är ändå 13 år och jag skryter inte nu eller så men folk säger att jag är duktig i ridningen och jag själv tycker att vi typ gör bebis saker.
  • På det gamla stallet så hade de typ inga hagar så man fick inte "lära" sig att gå ut och hämta hästar i hagen.
  • På det nya stallet så har de en sommarhage och en vinterhage där hästarna får gå i och när jag kom dit så lärde jag mig mycket mer på det stallet medans på det gamla stallet så lärde man sig inget alls.
Det var några bra och dåliga saker.
Det gamla stallet är..
Gamla=Mickedala
Nya=Stall Österby
 
Det var nog allt för mig just nu så vi hörs!
 
Puss & Kram
 

Kommentarer
Frank säger:

Förlåt! Men man går inte för fort fram på hfk utan sen får man välja vilken höjd man får hoppa!

Svar: Amen Gud jag var 11 år och fick hoppa 80-95 jag har inte gått där nu på 2 år och reglerna har säkert ändrats!
aliciabrinks.blogg.se

2013-12-06 | 12:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback